maanantai 10. lokakuuta 2011

Random bilder som spelar ingen roll

Viime viikon aikana on tullu otettua jotain kuvia, joita ei oikeen pysty laittaan yhteen kategoriaan, joten tungen ne kaikki nytten yhteen postaukseen, toivottavasti ei haittaa :) Ja nää on siis tosiaan aika turhia. Päätin jotenkin olla fiksu ja jättää ottamatta kuvia niistä tärkeistä jutuista ja kuvata kaikkee turhaa!
Okei, eli alotetaanpa vaikka maanantaista, kun olin Britan kanssa Drottningsgatanilla shoppailemassa. Ja varotus, ei tuu mitään tärkeitä kuvia, tyyliin yhteiskuvaa Britan kanssa tai kuvia Drottningatanista, vaan kaikkee turhaa :D

Ei siis menty Tumbaan, vaan siis junaan joka oli menossa Tumbaan. Joo.

Nam! Mun uus herkku! (miten musta tuntuu että aina mulla on joku "uus herkku")
Toi piti nälän ihan älyttömän hyvin poissa (aamupala klo 11.00 ja illallinen klo 20.00)
No todellakin ikävöin Täykkäreitä!
Yritin kattoo ekan jaksonkin, mutta meilläpä ei tietenkään just sillon toiminu viitoskanava :(
Enkä ees oo nähny viime kauden päätösjaksoa, voitteko kuvitella? Mistä sen näkis?
H&M:n sovituskopissa
Mentiin vielä shoppailun jälkeen Britalle syömään ja tekeen suklaapalloja, jotka on semmonen ruotsalainen juttu :D




Havregryn = kaurahiutale
Tuossa suklaapallojen resepti, kokeilkaa ihmeessä! Helppoa, nopeaa ja hauskaa.
Eli noi kaikki aineet siis yhdistetään, ja käsin muussataan :D Alussa olevat aineet laitetaan ekaks,
ja sit aina muussataan sitä mukaa kun laitetaan ainekset, ja lopulta pyöritellään palloiks ja
pyöritetään strösseleissä tai kookoshiutaleissa tai missä vaan!

Mitä ostin?
Villatakin, H&M
Kiva yksityiskohta :)
Toi oli jotenkin semmonen vaate, joka vaan heti klikkas kun sen päälleni pistin! Eka katoin vaan että jaaha, ihan nätti villatakki, minkä jälkeen yllätykseks lapussa luki että 75% puuvillaa, mikä oli ihme! Niinpä päätin että sitä pitää sovittaa, vieläpä kun Britta sano mulle että "yeah, just take it!". Nyt kyllä mietin että onko toi ihan mun tyylinen, ja vähän vaikee saada sopimaan muihin vaatteisiin, kuvioiden ja väriensä vuoksi. Mitä mieltä te ootte? (sanookaa pliis, koska aattelin ton huomenna palauttaa koulun jälkeen jos palautan!) Toi on kumminkin jotenkin tosi kivannäkönen päällä. Mut en toisaalta viiti ostaa mitään turhaa, ton hinta oli kumminkin 400 kruunua, ja mun rahatilanne ei oikeen salli semmosia "no ei tää nyt niin kiva ollutkaan"-ostoksia.

Korvikset, Indiska
Mutta maanantaina oli siis ihan mukavaa Britan kanssa. Oli vaan liikaa kaikkia vaatteita, koruja ja kenkiä mitä oisin halunnut! Mut kaikkee ei voi saada, varsinkaan tällä hetkellä, kun rahatilanne on vähän huono... Nimittäin jostain syystä Nordea oli velottanu mun tililtä 1000 kruunua, eli 109,40e! Mietin vaan että mitä ihmettä, että mistä ihmeen syystä :( Tekikin tiukkaa eilen ees saada junaliput Göteborgiin ostettua, kun kummallakaan kortilla ei ollu tarpeeks rahaa. Onneks oli käteistä. Enkä saanut ees paluulippua ostettua, tosi kiva.

No mutta siis, tässä tulee lisää kuvia. Nimittäin torstailta, kun jouduin jäämään oven taakse oottamaan hostsiskon tuloa, koska tietysti tollasena täydellisenä päivänä unohdin mun avaimet kotiin! Niinpä istuin kuistilla ja ajankulukseni otin kuvia muutamista jutuista, mitä olin ostanu aiemmin ICAsta ja vähän muustakin. Ja jännä juttu oli, että nää kuvat onnistu tosi hyvin! Varmaan johtuu hyvästä valosta, kun olin kumminkin ulkona. Tämmösiä kuvia mun blogissa varmaan pitäs aina olla...

Perus kenkäkuva, eipä siinä mitään selittämistä ole.
Ostin itelleni uuden pesusienen! Joku, joka ei käytä ikinä pesusieniä tai tyyliin kuori ihoaan,
vois olla silleen että huhhuh, onpas karkea, mutta mun iho varmaan kestäis hiekkapaperinkin..
Jännä juttu tossa Body Shopin sienessä on, että se on tehty vanhoista maitopurkeista! Hah!
Sain kaupan päälle testiin pikkuriikkisen ihonkuorintajutun.
Ostin uuden kasvorasvan kanssa. Toi lupaa pitää ihon mattana, mikä ois kiva, kiitos!
Oli ihan pakko ostaa vaaleanpunainen lakka, koska arvatkaa mitä, mulla ei oo tällä hetkellä semmosta!
Testasinkin tota heti, ja eipä IsaDoran Wondernail pettänyt tälläkään kertaa ;)
Maailmankaikkeuden tärkein kuva ikinä. Oli nälkä, joten ostin Riisifrutin.
Saanko esitellä, Ihmekynä. Toi on siis niinkun mustekynä, mutta sen jäljen voi kumittaa!! Täydellinen minulle ♥
Mutta harmi vaan, että toi on nyt jotenkin ihmeellisesti kuivunut... Liian hyvää ollakseen totta!
Alatteko siis pikkuhiljaa ymmärtää, miten kuvaava tän postauksen otsikko on? Erittäin!

Mutta sitten vielä tästä viikonlopusta, josta ei olekaan mitään järkeviä kuvia kuin kaksi.
Perjantaina siis en tehny mitään kummempia taaskaan. Jos nyt koulupäivästä puhutaan, niin se oli kiva! Meillä oli ekoilla tunneilla liikkaa, mikä oli tosi kivaa :) Oltiin Friskis & Svettisillä, siis kuntosalilla (ollaan koko kurssi siellä, jes!), joka on just avattu tohon läheiseen Stinseniin, eli se on ihan uus! Oltiin siis siellä, ja meillä oli cirkelträningiä, eli siis kiertoharjottelua suomennettuna. Oli siis kolme kestävyysharjotusta (juoksu, hyppynarut, step-laudat) ja kolme lihaskuntoa (selät, levytankopainot ja jumppapallot) ja niitä sit mentiin ryhmissä, hyvän musiikin tahtiin!♥ Ja oli kivaa, koska mun luokan (ollaan muuten musaluokan kanssa yhessä, siis kaikki pojat ja tytöt) tytöt ei oo mitään erityisen liikunnallisia, niin tunsin itteni jokskin hulluks urheilijaks. Ja muutenkin, huomaa että kunto on kohentunut koska pystyin tekeen aika täysillä, eikä ees tullut hirvee hengästyminen. Jes! Ja paras juttu on, että meillä on ihan hullun hyvännäkönen liikkaope :D Se on niinkun liikuntapedagogiikan opiskelija vikaa vuotta. Tosi mukavakin vielä.
Mut niin, perjantai-iltana en sitten tehny mitään kummempaa. Tehtiin pitsaa hostperheen kanssa (tosin hostsisko oli Visbyssä voimistelukisoissa), katottiin Idol, ja sen jälkeen ranskalainen leffa Heartbreaker. On muuten hyvä, että oon nähnyt sen aiemmin, koska se oli ranskaks ja tekstit ruotsiks... :D

Lauantaina näin sit Tildaa. Nähtiin T-Centralenissa, ja käytiin ostamassa junaliput. Hehe, se ei siis mennyt ihan putkeen, koska mulla oli toi rahatilanne ja muutenkin kun piti se enkuks selvittää ja noi oli vieläpä sikakalliit! Yhteen suuntaan 528 kruunua, eli yli viiskymppiä! Edullista ♥ Tän jälkeen mentiin hakemaan meijän leffaliput Hötorgetin leffateatterista, mikä onnistu kylläkin hyvin, pienen säädön jälkeen.



Sit mentiin takas T-Centraleniin syömään Mäkkiin, minkä jälkeen mentiin Sollentunaan hakemaan mun kamat, koska oltiin sovittu Tildan kanssa aiemmin, et tuun niille leffan jälkeen yöks. Meillä oli sit vielä ennen leffan alkua aikaa, joten mentiin Sollentuna Centrumiin, missä Tilda sai tehä ostoksia, kun minä rahattomana katoin vierestä :'( Sit mentiin sinne leffaan, ja onneks oltiin aiemmin käyty hakeen ne liput, niin tiedettiin mihin mennä... Leffa oli Friends with Benefits, ja se oli ihan hyvä :) Ite kumminkin No Strings Attached - leffan nähneenä arvasin jo mitä tulee tapahtumaan ja näin, mutta ihan kiva hyvänmielen leffa kumminkin! Leffan jälkeen näin muuten Pär Lernströmin! Olin ihan innoissani, Tilda mut ei huomannu sitä eikä tiennyt että kuka se on :( Mutta siis se on Ruotsin Idolsin juontaja!


Leffan jälkeen mentiinkin sit jälleen T-Centralenille, Pressbyrånin (vrt. Suomen Ärrä, mutta paljon kattavampi!) kautta junaan mot Bålsta ja sit bussilla Kungsängenin perukoille, missä Tilda asuu! Siellä sit valittiin Tildan hostperheen suuresta leffavalikoimasta Mulan, joka katottiin ja valitettiin joka ikisestä yksityiskohdasta joka oli vähän epärealistinen (siis ihan oikeesti, ihmisen silmät ei voi olla keltamustat :D!)... Ja tapasin myös seuraavana päivänä kummatkin Tildan hostvanhemmat, ja ne sit ajo mut kotiin Sollentunaan, mikä oli tosi mukavaa, junassa ja bussissa istumisen sijaan ♥

Että siitäpähän tiiätte.
Semmonen siis oli mun viikko ja viikonloppu. Ei mitään ihmeellistä, väsyttää, oon stressaantunu ja täällä on alkanu tulla kylmä ja tuulee PALJON. Mut en viiti vielä laittaa mun talvitakkia päälle, koska se on niin paksu ja ehkä turhan lämmin kumminkin. Yritän siis sinnitellä! Ps. Äiti, voitko lähettää mulle ne lämpöset lapaset? :)
Eli siis kova stressi on, kun koulussa on niin paljon kaikkia töitä, Sats-kortti pitäis nyt saada, Nordean tilijutut on oudosti (niin Suomen kuin Ruotsin tilillä), pitäs ottaa kopioita jotain Ruotsin byrokratia-juttuja varten (passi, vakuutus, sts-kortti ja vanhempien todistus, joista kaks vikaa on täysin hämärän peitossa, en tiiä yhtään missä ne on!). Oikeesti tekis mieli vaan nukkua ja unohtaa kaiken maailman hommat mitä pitää tehä! Mutta pakko ne on tehdä. Nyt alkaa kyllä ärsyttää jo, söin nimittäin viimeks viis tuntia sitten. Joten taidanpa lopettaa ja unohtaa ikävät asiat. Onneks kohta on ruoka ♥ Vi hörs!
(Huomioi muuten, että postaus on kirjoitettu sunnuntaina)

Simba-kullanmuru ♥
Simba: "Mennäänkö nyt alas niin voit antaa mulle sitä ruokaa!!"
 Ps. Mun pitäs mennä parturiin leikkaan huonot latvat, kerrostaan hiuksia (tällä hetkellä lättänät) ja värjään juurikasvu. Ja oon myös saanut kuningasidean et haluun pinkin raidan mun hiuksien alle. Tiiän, hiton outoa mut jotenkin vaan haluisin :D Ja ei johdu mun omaperäsestä koulusta, oon joskus aatellu tätä Suomessakin! Tästäkin voitte sanoa mielipiteenne :)
Pps. Olin saunassa tänään illalla! Ah, oli muuten niin ihanaa, tuli ihan suomiolo! Se vaan kuuluu jotenkin Suomeen se saunan rauha ja se rentous sen jälkeen. Ei kyllä sillä, että Suomessa ikinä kotona saunoisin. Lähinnä kavereilla, juhlissa ja kesällä mökillä :D

David Guetta ft. Usher - Without You
David Guetta är kanun!

11 kommenttia:

  1. Kiva kattoo tota sun TO DO-listaa kun mun on täynnä: keksi jotain tekemistä, älä tee koulujuttuja, keksi jotain tekemistä, voisit ehkä harjoitella matikan kokeeseen JOKA ON KESKIVIIKKONA ja mähän olen nää seittemän viikkoo tehny pelkästään suomen neloskurssin asioita.....:D

    VastaaPoista
  2. ei ollu mielestäni mitenkää turhia kuvia vaan oli ihan kivoja :) pakko kysyy onks toi tilda joku ruotsalainen vai suomalainen kuitenki? ja toi paita minkä ostit oli kyl kiva mut aika hintava kylläki huhuhh! mut tykkään lukee sun blogia, jatka samaan mallii :)

    VastaaPoista
  3. toi villatakki on ihana , elä nyt herrajumala luovu siitä :D

    VastaaPoista
  4. Alina: Nii, no mut nauti siitä et saat ottaa iha vaan rennosti! :) mäki meinasin ottaa kurssin Suomen lukiosta mut ymmärrät varmaan miks en ehkä otakkaan.. Kaikilla ei nimittäin oo vaan 20 viikkotuntia ;)

    Anonyymi: Oi kiitos, kiva kuulla :) Siis Tilda on suomalainen vaihtari, kanssa STS:n kautta. Ois kyllä tosi kiva jos ois noin hyviä ruotsikavereita jo, et vois mennä yöks ja näin..:) Mut onhan mulla Britta! ja jeps niin on, mutta laadusta pitää maksaa ;) (useimmat 20e villatakit on 100% akryylia = nyplääntyy)

    Anretta: Haha, kiitos! Ehkäpä mä sit pidän sen :)

    VastaaPoista
  5. Villatakki on nätti. Pidä se mutta älä herregud ostele koko ajan lisää vaatteita. Satsa joulualeen :)

    VastaaPoista
  6. Kiitos :) Joo, yritän nyt olla ostelematta... Mutta se on niin vaikeaa! Mut pitää nyt kyllä alkaa säästämään.

    VastaaPoista
  7. Mitä voimistelua se sun hostsisko harrastaa? :) onko rytmistä!!? :) t. arvaa kuka.. :D

    VastaaPoista
  8. Ja pinkki raita sopii mun mielestä paremmin sellaisiin hiuksiin jotka on aika tummat, esim. tosi tumman ruskeat :)

    VastaaPoista
  9. Sori Reetta, pakko sanoo että se harrastaa joukkuevoimisteluu :D Se on vähä enemmä semmone akrotyyppi. Ja kuvittele et se ei tienny sitä "venytystä" et otetaan jalka takaa kiinni!! Vaikka se on hullun notkee.
    Nii ja vastaan nyt tähän samaa ku oletan että oot edelleen Reetta?:D Nii, totta, mut tavallaa en tiiä, jos se ois semmone vaaleemman pinkki, nii toisaalta sointuis hyvin! Ei tarviis mitenkään erottua. :)

    VastaaPoista
  10. Hahaah tietenkään se ei tienny sitä ku se on joukkuevoimistelija >:DDD ne on paljon huonompii ku rytmiset. sillein notkeudellisesti ja välineellisesti. Niillä on paljon (ainaki mun mielestä) yksinkertaisempia liikkeitä ja välinetekniikka on enemmänki sellasta että se esim. vanne on vaan käden jatkeena... Hahah mua huvittaa ku oot yrittäny selittää sille ristivaakaa ruotsiks:D

    VastaaPoista
  11. Hahaha:D Mut siis eiku ei siis joukkuevoimistelija vaan se harrastaa niinku teamgymiä eli näytösvoimisteluu! Mikä on vielä enemmän erilaisempaa :D Ja joo, katoin niitten harkkoja vähän sillee et mitä noi oikeen tekee ja ku se vielä sano et me tanssitaan kanssa voimistelussa! Mietin vaa et voi kulta pieni ei tuo ole tanssia :D Mut on se kyllä hyvä akrossa sit :)

    VastaaPoista

Tuliko jotain mieleen? Tell me about it!