tiistai 18. lokakuuta 2011

Okej, nu är jag stressad!

Hej, istun täällä koulussa koneella, vaikka meillä on tunti! Älkää huoliko, en lintsaa tunnilta, mut meijän pitäs kirjottaa espanjan aineita, ja niinkun oon varmaan aiemmin sanonut (vai oonko?) niin ykköset on saanut koululta MacBookit joten ne käyttää niitä, niin mä oon sit täällä käytävällä koneella. :D Ja voin kertoo, etten muista espanjasta (ja vielä vähemmän saksasta) mitään, joten se on ihan pikkunen ongelma tässä aineen kirjotuksessa. Tänään myöskin heräsin 20 min ennen tunnin alkua. Väsynyt tai jotain?

Mut siis tästä päästäänkin pääaiheeseen, nimittäin siihen, että ekaa kertaa täällä ollessa tulee oikeesti stressi. Huomasin nytten, että oon jättäny jutut ihan viime tinkaan, ja tässä juttuja mitä on tulossa ja pitää tulla tehdyksi:

Huomiseksi: Psykan tehtävänivaska, tietoa Intiasta PALJON (ope sano että pitää olla ekspertti sen suhteen, ja käytännössä tietää kaikki)
Ensi viikon maanantaiksi: Osata puhua 2 minuutin ajan ILMAN PAPERIA Australian aboriginaaleista pääjutut englanniksi mun enkun ryhmän edessä, jotka on kaikki kolmosia. (y)
Ensi viikon tiistaiksi: Tietoa Australian Sydneystä, koska meillä on paritehtävä aiheesta, josta pitää myös pitää esitys
Ensi viikon keskiviikoksi: Psykologian koe, johon pitää luonnollisesti lukea (kysymys vaan kuuluu, että missä vaiheessa?)
Ensi viikon torstaiksi: Samhällen koe, johon kanssa pitäis lukea, mutta luulen etten ees yritä, sillä tästä aineesta en ymmärrä paljoakaan.
Ensi viikon perjantaiksi: Ei onneks mitään! (tai ehkä Naturvetenskapin koe, mutta en jaksa enää yrittää siihen)
JA SITTEN ALKAA SYYSLOMA! JES! Mutta ei kannata vielä iloita siitä...

Muutenhan tää ei ehkä ois niin paha tilanne, mutta mullahan on to-su se Göteborgin reissu, ja siellä ei varmaan oikeen tuu luettua mitään, paitsi ehkä junassa (5h junamatka sunnuntaina yksin!). Noh, onneks aina voin vedota siihen että oon vaihtari ja on vaikeeta, ja eihän tää Suomeen vaikuta mikä on hyvä. Mutta oishan nää jutut voinut hoitaa vähän aiemmin! Vieläkun tein liikkatehtävää kaikkien näiden juttujen sijaan, joka pitää tosiaan palauttaa vasta jossain hamassa tulevaisuudessa.

Mutta nyt alan tehdä espanjan työtä. Huh, huh.

8 kommenttia:

  1. relaaa maija ja ota rennosti äläkä stressaa koulusta liikaa! kerrankin sulla on lupa höntsätä ku oot vaihdossa nii älä turhaa ota paineita, ku noi ei vaikuta sun "oikeesee" kouluu! ;) Nauti vaihtarielämästä ja anna koulun mennä omalla painollaan, kyllä sää ne hommat saat hoidettuu ajoissa, ensin huvi ja sitten kouluhommat! :D ei turhaa stressausta!!!

    VastaaPoista
  2. Jep tiiän että pitäs! :D Ei vitsi, jotenki vaan ees haluun tehä noi jutut.. tavallaan kyse ei oo siitä että yrittäisin ne tehä sikahyvin, vaan etten oo monia ees alottanu :s Mut kai ei pitäs unohtaa sitä et oon vaihtari eikä multa voi vaatii samaa ku muilta! Noi tehtäväthän kumminki on ruotsiks ja joudun kirjottaa enkuks mikä ei kumminkaa oo mun äidinkieli sitten kuiteskaa (täällä alkaa melkee jo tuntua et on!:D) Ja nauti sä syyslomasta siellä! On ikävä :(

    VastaaPoista
  3. Älä stressaa kyl niitten opettajien pitäs ymmärtää se et ei vaihtarilt pitäs vaatii nii paljo. Sanot vaa ettet oikee ymmärrä tai et se on liian vaikee. Sillä tavalla oon ite välttyny vaikeimmist kokeist:)

    Tsemppii!!:)

    VastaaPoista
  4. Nyt utvecklingssamtalin (semmonen missä puhutaan luokanvalvojan kanssa opiskelusta) jälkeen voin sanoa että en usko että ymmärtää.. Mun oletetaan tekevän kaikki yhtä hyvin kun muut oppilaat, mut siinähän on vaan se pikku ero etten osaa yhtä hyvin ruotsia ku ne! Tää on niin stressaavaa... Mut kiitti tsempeistä :)

    VastaaPoista
  5. Siis tä??? Oikeestiko ne olettaa niin? Okei vaikka mun koulun ruoka on samanlaista kun yläasteella Suomessa (ja edelleen Voikkarilla....) niin oon ilonen, ettei mun tunneilla tarvi tehä mitään! Okei yritin tehä tota enkun juttua, mut aloin itkemään for real (!!!!!!) koska musta se tehtävä tuntu vaan aivan liian ylipääsemättömältä. Meen huomenna osoittamaan tunnille mun olemattoman motivaation ja asenneongelman :)

    VastaaPoista
  6. Jep...Tänään sanoin opelle, että en valitettavasti pysty tehä yhtä tehtävää ens viikoks, koska oon to-su göteborgissa, ja sit ma ja ti meneekin muitten koulujuttujen parissa. Mutta ei mitään, vastaukseks tuli "Et ei, se on oltava ens viikoks, suhun pätee ihan samat säännöt ku muihin". Vaikka pyysin kauniisti ja vielä ruotsiks!! Mua oikeesti alkaa masentaa täästressi, Göteborgikaan ei enää huvita. Nauti siitä että saat ottaa kumminki aika rennosti!

    VastaaPoista
  7. Mä oon asunut yht. vuoden Sydneyssä, joten voin ehkä olla avuksi siinä enkun jutussa.

    VastaaPoista
  8. Okei. :) Voin lähettää s-postilla mitä kirjotin siitä, niin voit kattoo onko ne tiedot hyviä!

    VastaaPoista

Tuliko jotain mieleen? Tell me about it!