tiistai 6. syyskuuta 2011

Ostoksia ja muuta

Eilen koulun jälkeen taas päädyin Stinseniin, koska mun piti tehä jotain välttämättömiä ostoksia, ja käydä Carlingsissa kysymymässä niitä Dr. Denimin mustia farkkulegginsejä. Mutta ei, eihän siellä niitä ollut -.- Mut ens viikon ke/to tulee kuulemma. Miten mulla on jotenkin olo, että oon kuullu ton aiemmin :D? Mut jokatapauksessa, toi Stinsen on niin lähellä, että voinhan mä siellä käydä aina välillä tsekkaileen. Ja muutenkin, mulla aina tulee näitä perusjuttuja mitä pitäs ostaa. Tyyliin tällä hetkellä ostoslistalla on panta (siis semmonen ihan tavallinen) ja mustat rintsikoiden olkaimet...

Mutta asiaan siis :) Eli Carlings-käynnin myötä muhun iski jotenkin shoppailuhimo, ja eksyinki BikBokiin, josta löytää aina jotain kivaa! Tässä lopputulos:

Okei, ei mikään kummosempi, tavallinen harmaa paita. Vai onko sittenkään?
Eipäs ole, nimittäin toi on takaa osittain selän paljastava! Se saikin mut heti ihastumaan tohon!
Mun mielestä selän paljastaminen on paljon tyylikkäämpää kun hirvee tissiherutus..:D
Så där! Vad tycker ni? :)
Tää oli aikamoinen löytö! Tää oli hylättynä alepöydällä, ja aloin miettiin,
että miks kukaan ei halua tämmöstä ihan kivannäköstä, vielä XS/S-kokoista
villatakkia, kun hintaakin on jäljellä enää se 150 kruunua?
Mutta mä adoptoin tän villatakin, ja täytyy kyllä sanoo että ihan hyvä ostos :)
Oon kaivannut semmosta isoa ja lämpöisää villatakkia esim. kotonakin pidettäväks, ja tässä se nyt on!
Lolts, alko muuten huvittaa kun tajusin et toi villatakki on tommonen neulottu suorakaide jossa on hihat :D
Noh, kassallahan mut saatiin vielä suostuteltua ostamaan kolme Dependin kynsilakkaa, koska hintaakin oli vaan 39 kruunua..
Eli jotain reilut 4e Suomessa, mut miettikääpäs että yks Dependin kynsilakka maksaa Suomessa 2,90e! Niinpä ;)
Ja eipähän väritkään ollu hassumpia! Tätä kokeilin ekaks ja olin tosi tyytyväinen :)
Tämmösiä ostoksia siis tein :) Oon kyl ihan tyytyväinen löytöihin. Seuraavana listalla on talvikengät -ja takki, tosin niitten kanssa ei oo vielä mikään kiire. Tänä vuonna aattelin ostaa semmosen parkatyylisen takin jossa on semmonen karvahuppu. Semmonen ois ihanan lämmin, ja taitaa itseasiassa olla aika trendi täällä Tukholmassa, kun joka kaupassa semmosia myydään.. Ok, ei se oo kyllä hyvä juttu että kaikilla on samanlainen takki, mutta haluun vihdoin semmosen kun jo viime talvena piti ostaa! Kengät taas vois olla semmoset nahan/konjakinväriset nilkkurit, ehdottomasti (kiila)korolla, kiitos :) En kyl sit tiiä kuinka hyvin sopii yhteen tommosen rennomman takin kanssa, mut sen näkee sitten.. Mut jos äiti lähettää mun uggsit Ruotsiin, niin nehän sopii semmosen parkan kanssa ainakin niinkun nenä päähän :D

Meillä oli eilen ihana juttutuokio Skypessä Anskun kanssa! Ihankun ei ois ees oltu eri maissa :)
Ps. Ansku, älä suutu tosta kuvasta, se ei oo tyhmä vaan oot nätti siinä!
Oon muuten huomannut, että uutuudenviehätys on alkanut tässä pikkuhiljaa loppua tän Ruotsin suhteen... Joka päivä tuntuu aika samanlaiselta, ja mietin vaan et tää on ihankun Suomi - vaan tylsempi eikä mulla oo paljon yhtään kavereita enkä osaa kieltä. Tosi kiva. Kun lukee joittenkin jenkkivaihtareitten blogeja niin niillä on kaikki niin uutta ja hienoa, mutta täällä ei oo melkeen mikään eri tavalla. Huah. Ärsyttää toi koulukin kun noi "kaverit" on niin erilaisia. Osa on vähän lapsellisempia kun ite, ja muutenkin monesti pöydässä syyään vaan hiljaa, ja kun mietin omaa kaveriporukkaa niin hädintuskin suunvuoroa saa. Monesti löydänkin itteni jo laskemassa aikaa, että millon se koulu loppuukaan ja puntaroimassa että vaihdanko koulua vai en. Pääasia kai on, että pärjään täällä ja ei oo ihan hirvee koti-ikävä, mutta tällä hetkellä tuntuu mahdottomalta ajatus, että "pitäisin Ruotsissa hauskaa" tai että mulla ois "mahtava vuosi". Toivottavasti täältä nyt ees sen kielitaidon saan, koska muuten täytyy sanoo et ainoo mitä käteen jää on kyyninen elämänasenne ja ajatusmaailma että mikään ei mun kohdalla voi koskaan mennä hyvin, ja että "ois se pitänyt arvata...". Ja tietystikin: vaikeudet vahvistaa. Totta, mutta onko kivaa maksaa kuus tonnia siitä, että on vahvempi ihminen? Enpä tiiä... Huhhuh, täytyy kyllä sanoa että ajattelin tätä vähän erilaiseksi, mutta kaikkeen silti tottuu.

Täälläkin muuten pyörii Idols, tässä muutamii videoita koe-esiintymisistä, jotka varmasti jäi kaikkien sarjaa seuraavien mieleen:


16-vuotias Moa Lignell laulaa itse säveltämänsä kappaleen!


Venäläinen Oleg Nejlik laulaa itse säveltämänsä kappaleen :D
Haha, toi tuli ihan extempore kokeilemaan Idoliin et pääsiskö, ja sen huomaa kyllä ilmeestä kun kultalippu käteen läimähtää! (tosin ei taida videossa näkyä)


Syövästä selvinnyt Chasmin laulaa myöskin itse tekemänsä kappaleen!
Mistä näitä muusikkoja oikeen tulee? :D

Hmm, en nyt jaksa laittaa tähän enempää, koska noita ei kumminkaan ihan hirveen hyvin youtubesta löydy, koska tällä viikolla kaikki jaksot tulleet. Mut varmaankin huomaatte, että Ruotsin taso on aika hyvä, uskaltaisin jopa sanoo, että parempi kun Suomen :D

Eipä mulla muuta! :) Ha det bra!

Ps. Ah, ihanaa, pitkästä aikaa pääsee tanssimaan, nimittäin nyt oon turvannu mun tanssitaitojen ylläpidon, nimittäin otin sen Britan kanssa siis Feminine Vibe (oisko vähän niinkun streetjazz tai jotain?)- tunnin Balettiakatemiasta, ja se on siis aina kerran viikossa. Taidan ottaa vielä toisenkin, nimittäin jazz-tunnin, mut sinne mun pitäs mennä yksin, hui! Ei siinä muuten mitään, mut pitää vaihtaa Stockholm C:llä metroon, ja siitä vielä metrosta jalkautua ja löytää se tanssiopisto.. Ehkä jos mä huomenna oon oikeen silmä tarkkana niin saatan löytää itekkin! :) + Salikorttikin pitäs hankkia Friskis & Svettisille. En malta oottaa et pääsen kunnolla treenaamaan, viime kerrasta onkin liian paljon aikaa...


2 kommenttia:

  1. tanssitunneilta kavereita? :-D ois ainaki joku yhteinen juttu !

    VastaaPoista
  2. Niin, monet on tota sanonu, mutta mahollisuus on aika pieni, kun tunteja on 1,5h/vk ja jokanen yleensä tulee sinne tunneille omien kavereittensa kanssa :D ja se on siis semmonen tanssitunti, ei tanssiryhmä :/ Todennäköisyys on siis aika pieni, mutta eihän sitä koskaan tiedä ;)

    VastaaPoista

Tuliko jotain mieleen? Tell me about it!