tiistai 17. huhtikuuta 2012

Om mitt lov

En nyt tiiä kiinnostaako teitä iha liikaa ku kuviikaan ei mitenkää erityisemmi oo, mut aattelin nyt kirjottaa mitä lomalla tein. Oon huomannu et tää blogin kirjottaminen on tosi hyvä keino tyylii muistella juttuja ja palata takas sillee et "mitäs sillonkaan tein?". Et ainakin itelleni iloo on! Ja muutenkaa en nyt oo päiväkirjaakaa ahkerasti kirjotellu nii on se kiva et on jotai muistoja sit. :) Mut tässä siis tulee viikko:

Maanantaina fikasin ruotsalaisen Lindan kanssa (oli Australiassa, oon varmaa kertonukin joskus), saksalaisen Flavian ja ecuadorilaisen Angeesin kanssa. Oli kyl mukava taas yhessä jauhaa vaihtarijuttuja, vaikka kyllä seki jossai vaiheessa alkaa riittää.. :D

Jos joku haluu kans Tukholmassa käydessään maistaa tollasta tyyristä suklaakakkuu nii tää kahvila on Drottningatanilla!
Tiistaina tuli taas uus reissu kaupunkiin kun edellisiltana ihanasti tajusin et aijaa, kahvila oli vahingossa ottanu multa kaks kertaa 10e. Ei kiva, joten kävin kinuumassa ne takasin! Onneks lähti hostsisko mukaan. Tacoaterian (miks pikatacoruokapaikkoja ei oo Jyväskylässä?) jälkeen mentiin Gamla Staniin kuninkaanlinnassa olevaan museoon, Livrustkammariin jossa on kaikkii vanhoja kuninkaallisten juttuja, vaatteita, aseita ja hevoskärryjä. Oli ihan jees paikka tolleen ku ei muutakaan tekemistä ollu ja oli ilmasta. Sen jälkeen suunnattiin Gamla Stanin turistikaduille, koska mä halusin ostaa Ruotsin ja Suomen liput, mitkä näittekin tossa edellisessä postauksessa. Sit fikattiin, yllätys yllätys. Ja sit kotiin, ja saatiin maailman järkevin idea ja mentiin lähijunalla yks pysäkki lisää et nähtäis meijän talo. :)) Ja sit takas et nähtäis se uudelleen. Näin siinä käy kun viettää liikaa aikaa 13-vuotiaan kanssa... Seura tekee kaltaisekseen! (vaikkakin hostsisko sanoo et oon tehny siitä oudon)

Painavin kärry painaa 1850kg ja siihen tarvii 8 hevosta vetämään! Ihan hulluu
Keskiviikkona menin Britan luokse leipoon. Hostäiti oli pyytänyt et tekisin viikonlopun juhliin Energy Barseja, eli tyyliin myslipatukoita. Koitettiin sit Britan kanssa tehä niitä. :D Sekotettiin riisimuroja, pähkinöitä, rusinoita ja suklaata, ja keitettiin hunajasta, voista ja sokerista niille se kovettumisjutska. Oli kyl hauska tehä tommosta kunnon sörsselii. :D Kannattaa kokeilla! Sit illalla mentiin uimahallille zumbaan, ja mä joka vihaan zumbaa innostuin! Oli niin kiva ohjaaja ja koreografia oli tarpeeks simppeli (ihan outoo, vaikka tanssin nii oon aika huono zumbassa), joten pysty vaan keskittyyn siihen tanssimiseen eikä tarvinnu miettii jalkoja. Sen jälkee mentii vielä uimaan, tosin mä olin käsittäny "uimisen" vähän väärin, nimittäi uitiin sit oikeesti pitkää matkaa siel... :D

Hostäiti anto mulle Viva La Diva-kynsitarroja, ja toimii kyl loistavasti!
 Kuvassa näyttää ehkä vähän huonoilta, mut normaalikoossa näyttää tosi kivoilta. :) tosi hyviä.
Torstaina luulin et olis iha normaali tylsä päivä ja voisin tehä jotai rästijuttuja, mut sit huomasin et hostäiti oli lähettäny s-postii et mentäis syömää, ja myöhemmin tajusin et tänään on Jesus Christ Show, mihin saatii liput jouluna. :D Onneks tajusin ajoissa nii ehin valmistautuu jopa... Syötiin siis hostien kanssa ravintolassa, minkä jälkee mentii Söderillä sijaitsevaan Göta Lejon - teatteriin kattoon Ola Salon (The Arkin laulaja) Jesus Christ Superstar. Niille jotka ei tiiä, nii se on niinku modernisoitu musikaaliversio pääsiäisestä, ja Jeesuksen kärsimyksistä. :D Hahah. Kuulostaapa jännältä. Mut oli iha mielenkiintone, vaikken omia rahojani toho laittaskaan. Kun enpä ees kirkkoon kuulu, vaikka en tiiä onks sillä mitää merkitystä tässä jutussa.



Lauantaina oli sit mun hostisän juhlat, koska se on tehny Svensk Klassikerin, eli juossu maratonin, hiihtäny jotain 90km, pyöräilly 300km (tiiän, hullu) ja uinu kans jonku iha mukavan matkan, osittain vielä vastavirtaan!! Mä hukkuisin. Nojoo, kumminki, siellä olin pari tuntii, mut sit menin Britan kanssa yhen Teresen luoks yöks, katottiin Forgetting Sarah Marshal ja Jersey Shorea, oli kyl kiva tommonen tyttöjenilta! :)

Semmonen loma oli mulla. :) Sori jos tylsistytin teijät ihan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tuliko jotain mieleen? Tell me about it!