tiistai 22. marraskuuta 2011

Ett samtal från STS

Tänään iltapäivällä sain puhelun numerosta, jonka tiesin olevan Ruotsin STS:n. Mä en kuitenkaan vastannut, koska olin koulussa enkä halunnut alkaa muitten kuullen puhumaan asiasta, jonka tiesin olevan aika tärkeäkin. No sitten, tuli uudestaan puhelu samaisesta numerosta, ja tällä kertaa vastasin.

Arvatkaapa, mitä puhelun päässä oleva STS:n työntekijä sanoi?

Mä saatan päästä Rudbeckiin! Siis siihen kouluun, mistä alunperinkin haaveilin ja mihin luulin pääseväni! Siis siihen isoon, Sollentunan päälukioon :D Melkein 10x isompaan kuin mun nykyinen... Siellä on ehkä enemmän samantyylisiä ihmisiä, ja voi jopa valita jotain kursseja itse. Huomenna mulla on aika kello 15 varattuna ton koulun opolle, joka vastaa vaihtareista, ja mun pitää vakuuttaa se että oikeesti haluan sinne ja oikeesti en viihdy mun nykysessä koulussa.

Mutta silti vieläkin pieni ääni mun sisässä sanoo, että teinkö oikean valinnan ja meneeköhän asiat vaan huonommiksi? Että oonko vaan täydellisyyden tavottelija jolle ei kelpaa sekin vähä mitä nyt on... Koska en kumminkaan rehellisesti sanottuna voi sanoo etten oikeesti viihdy mun nykysessä koulussa, että siellä on ihan kamalaa!

Mutta no, toivotaan että sieltäkin väenpaljoudesta löytyis mulle jotakin kavereita (jos nyt siis pääsen sinne, haha). :) Ja että tää ois nyt tavallaan "uusi alku", ja tästä alkais se mun oikeesti mielenkiintonen vaihtovuosi! Ja jos nyt ei muuten, niin ainakin tulee ihan kiva vertailu pikkuisen ja tosi ison lukion välillä. :D

Ja ainiin, alottaisin jo tässä ihan lähipäivinä...

5 kommenttia:

  1. Mun mielestä teet ihan oikeen valinnan, oisin mäkin vaihtanut sinuna koulua. Vaihtarivuosi on vain vuosi ja pitää ottaa riskejä että vuodesta tulee kiva :) Uskon että tuolla lukiossa on varmasti sun tyylisempiä ihmisiä mitä nykyisessä :) Mun mielestä et oo täydellisyyden tavoittelija.

    -Mari

    VastaaPoista
  2. Voi kiitti kannustuksesta :) Aina vaan jotenkin tuntematon silleen jännittää, kun ei voi yhtään tietää mitä on tulossa, mutta ehkä otan tän enemmän semmosena haasteena! Ja ihan oikeessa oot, se on vaan vuos (tai no oikeestaan 7kk siellä koulussa) ja kotona oottaakin kaikki vanhat kaverit ja perhe :)

    VastaaPoista
  3. Mun on pakko sanoo et mä ite oon täällä Pariisissa ihan sika isossa lukiossa, melkee 2000 oppilasta. Ja tosi vaikee löytää kavereita ja suurin osa ei ees tiiä et oon vaihtari tai mitää.. Koska ihmisiä on nii paljon, sekotun vaa massaa. Mä ite tykkäisin enemmän pikkulukiosta mis on vähemmän ihmisiä jne, ja mun monet kaverit on tääl semmoses ja niil menee tosi hyvin koulussa.. mut toivottavasti sul menis paremmin ku mulla täällä.

    VastaaPoista
  4. Jep Maija sama juttu kun Roosalla, mun high schoolissa on 2500 oppilasta ja sekotun joukkoon. Mut toisaalt Kanada on tosi eri kun Ruotsi, kun tääl on muutenki niin kansainvälist porukkaa! Mut tosiaan jos et viihdy niin toi on oikee päätös! Tsemppiä sulle:) ainiin ja unohdin mainita, löysin mun siskon kirjahyllyst The Hunger Games - kirjan arvaa oonko koukussa :D

    VastaaPoista
  5. Roosa: Voi ei.. :D Nyt oon ihan silleen eikä mitä menin tekemään!? Mutta täällä on kumminki ne linjat ettei ihan eri tyypit kokoajan eri tunneilla oo, kun jokasella linjalla on vähän omat aineensa. Mut en tiiä, sen näkee sitten tuolla koulussa et miten menee. Mut onneks mulla on siellä yks hyvä kaveri ja aika monia tuttuja, ja sit siellä on muitaki vaihtareita jos ei mitään muuta keksi :)

    Noora: Aa et onkse kansainvälisyys sit niinku hyvä vai huono asia? Tarkotatko siis että ei se kansainvälisyys oo niin uus juttu et ei ketään oikee jaksa kiinnostaa tai silleen..? Mutta nii, en tiiä tosta munkaan koulusta, kumminkin siellä on varmaan aika paljon vaihtareita ettei se oo mikään uus juttu, mutta nyt ainakin osaan varautua semmoseen vähän kylmempään vastaanottoon... Toivotaan nyt kumminki et saan kavereita :) Ja kiitti tsemeistä! Ja haha, se on tosi hyvä, onneks aloit lukeen!

    VastaaPoista

Tuliko jotain mieleen? Tell me about it!