tiistai 19. heinäkuuta 2011

Mina kära kompisar och ett gott recept

Nähtiin tässä yks päivä meillä mun kahden hyvän kaverin kanssa, ja tehtiin sellasta tosi hyvää tacoruokaa (jota tosin moni teistä onkin jo saattanut maistaa), jota teidänkin kannattaa kokeilla! Se on tosi hyvää ja helppo tehdä. Sain idean, kun olin hoitamassa serkun lasta muutaman päivän, ja siellä ne teki tätä ruokaa illalliseksi. Ja ihastuin ♥ Joten, mun oli pakko jakaa tää resepti näiden kavereiden kanssa (koska ne tykkää syödä, sitä ei voi kieltää.) Ja lopputulos olikin tämän näköinen:

Niinkuin Ruotsissa sanotaan: MUMS!

Ja koska tää on niin hyvää, niin haluan jakaa tän reseptin teidänkin kanssa! Kaikkia aineksia voi oikeestaan laittaa vähän mielensä mukaan. Jos ei niinkään oo juuston ystävä, voi sitä laittaa vähemmän jne. Eli:

Tacosipsejä (n. 400g)
• Jauhelihaa (n. 400g)
• Tomaattimurskaa (n. 300g ?)
• Tacomix-maustetta (mielen mukaan, me laitettiin ehkä 15g)
• Chaeddar-juustoa (muukin juusto käy) mielen mukaan

Ohje: Laita uuni päälle n. 225C, ja laita jauheliha pannulle, ja ruskista se. Kun se on ruskistunut, laita mukaan tacomauste ja sekoita. Tämän jälkeen laita kattilaan lämpenemään ja hautumaan  tomaattimurska, laita jauheliha sinne sekaan (muista, että tomaattimurskaa tulee olla vain sen verran, että jauhelihaan tulee makua, ei siis mitään tomaattijauhelihakastiketta :D), ja sekoita. Hauduta vähän aikaa, ja sillä aikaa laita vaikka sipsit pellille. Sitten sipsien päälle jauheliha, jonka päälle siivutettuja juustoviipaleita. Mukaan sopii yksinkertainen salaatti, jossa on esim. jäävuorisalaattia, tomaattia ja kurkkua.

Anskubansku ♥
Öh, saattaa olla vähän rautalangasta väännetty resepti, mutta mä oon itse täydellinen idiootti ruuanlaiton suhteen, joten ehkä joku samanlainen kuin minä kiittää tämän jälkeen :) Mitäköhän sitten isäntäperheelle tulee laitettua? Ainakin ajattelin opetella makaroonilaatikon ja karjalanpaistin... No, jokatapauksessa: Tää ei todellakaan ole kovin kallis ruoka, me selvittiin 2e/hlö, koska kotona oli jauhelihaa (ja tacosipsipussikin, joka tosin huomattiin vasta kun ruoka oltiin syöty :D). Muuten noi ainekset ois ollu ehkä n.8 e yhteensä Siwasta ostettuna. Ja tätä riittää ehkä 4-5 hengen seurueelle, riippuu tietysti ruokahaluista... Meillä ainakin jäi tosi paljon yli tätä!

Kyllä mulle ja Patelle ruoka maistuu! Älkää muuten välittäkö, oon näköjään nykyään kalju :)
Ruokalevolla :D I'm gonna miss u girls so much! ♥


GaGa! Sain jonkun ihme hepulin ton ruuan jälkeen, oisko kenties noussut verensokerit vähän ylös tai jotain :D?
Nojoo, ei siitä sen enempää... Ps. No mutta! Siinähän ne mun viime postauksen kynnet näkyykin!

Siinäpä se siis! Suosittelen lämpimästi tota reseptiä. Tällä hetkellä tekis niin mieli tota, mutta ei ehkä yksin kannata tota tehdä... Haha, vähän muuten hävettää, kun oon kokonaan ignoorannut tän vaihtoteeman, kirjottelen vaan jostain kynsistä ja ruuista! Mutta nyt tähän tulee muutos, nimittäin seuraava postaus käsittelee tuliaisia hostperheelle!

Mitä te meinasitte tehdä ruuaksi hostperheille? Ootteko kenties maistanut tota ruokaa aiemmin? Tai aiotteko kokeilla? Jos tiiätte jotain helppoja reseptejä, niin suositelkaa tai linkittäkää, mun pitää oppia tekeen ruokaa!

5 kommenttia:

  1. hyvä! ja kannattaa! tosi hyvää on :)

    VastaaPoista
  2. mä oon kerran serkuilla syöny tota ja toi on niitten mukaan ainakin kanadassa tosi suosittu sellanen pikku snacks ruoka (ne siis asu viimeset 4 vuotta usassa ja kanadassa)
    mutta aion kokeilla kotona varsinki nyt ku reseptiki on :)

    VastaaPoista
  3. Joo, oonkin nähny just tota jossain jenkkileffoissa jne, onhan toi aika tommonen jenkkiruoka :) Mutta hyvää on! Ehottomasti kannattaa kokeilla :) tosi helppokin tehä vielä :D

    VastaaPoista

Tuliko jotain mieleen? Tell me about it!