lauantai 25. kesäkuuta 2011

Mitä missaan vaihdon takia?

On tietty selvää, että koska en oo Suomessa ens vuotta, missaan myös jotain asioita Suomesta vuoden ajalta. Se oli ehkä eka asia josta oli "päästävä yli", ennen kun päätin oikeesti lähteä vaihtoon. Aluksi tuli pohdittua tosi paljon näitä juttuja ja et onko se oikeesti vaihtovuosi kaiken sen arvosta mitä saattaa myös menettää. Mutta ehdottomasti on! Ainakin sen mukaan mitä oon kuullut ja mitä luulen :D Ja toivottavasti sanon näin itse myös vuoden päästä :) Mutta mitä mä sitten tuun missaamaan sillä aikaa kun oon Ruotsissa?

Eka juttu joka tulee mieleen on Wanhat tanssit. Voin myöntää et vieläkin vähän nakertaa et en pääse tanssiin vanhoja, koska pari ihmistä pyyskin mua pariksi. Olis ollut niin ihana liihotella kaikkien kavereitten kans kunnon prinsessoina ja sitten olis jatkot illalla ja kaikki. Mutta se on vaan yks päivä, ja tästä vaihdosta voin saada paljone enemmän irti. Ja niinkun STS:n valmennuksessa sanottiin, "sä et voi elää elämää Suomessa ja siellä maassa missä oot vaihdossa, sun pitää valita jompikumpi". Niin, eli ei voi vaan miettiä mitä muut tekee Suomessa, koska muuten ei tuu siitä vaihdosta yhtään mitään :D Ja voihan ne vanhat tanssii sitten Ruotsin jälkeenkin.


Tuun tietysti missaan kivoja hetkiä kavereitten kanssa, esim. mun viisi kaveria täyttää 18 ens vuoden alussa, joten luultavasti tuun missaan ne synttärit. Ja mitä oon pelänny joskus, on se, että kaikki jotenkin unohtaa mut Suomen puolella, ja oon iha jäljessä kaikista Suomen jutuista. Mut niin ei kyllä yleensä käy (kiitos mm. Facebookin). Ja sit on tietysti se yks, tosi ärsyttävä juttu, nimittäin kun muut on ens vuonna abeja jo, mä meen vasta kakkoselle. En oikeen tiiä että kuinka monta kurssii saan suoritettua Ruotsissa, ehkä muutaman, enkä niillä tosiaankaan pysty tekeen lukiota kolmessa vuodessa. Mut tungen silti penkkareihi, potkiaisiin ja abiristeilylle wnb-abina :D Olishan se ollut hieno saada valkolakit päähän kaikkien kavereitten kanssa yhtä aikaa, mutta hei, ainakin nytten pääsen kaikkien kavereitten ylppäreihin ;)! 


 
Sit on vielä kaksi aika pientä juttua, nimittäin oisin tosi paljon halunnut nähdä kun mun lapset ketä hoidan kasvaa. Toinen on puolvuotias, ja ois ollut niin siistiä nähdä kun se oppii puhumaan, kävelemään jne. Ja sit vielä et missaan mun pikkuserkun, ja parin kaverin ylppärit, ketkä oon tuntenu melkeen koko elämän, ja ois tosi hienoo olla näkemässä kun ne on saavuttanut jotain niin hienoa :) Mutta nää on tosi pieniä asioita, ja aina jos miettisin näin, niin eihän sitä ikinä pystyis mitään tekemään.

Tää on nyt vähän negatiivinen postaus, ja tulee varmaan olo itselle ja teille, että miks hitossa lähdet sit vaihtoon? Mutta oon onneks päässy noista asioista ite yli, joten ei ne mua silleen harmita. Oikeesti pitää vaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen :) Mutta asiallahan on myös positiivinen puolensa, nimittäin se, mitä voin saada irti vaihtovuodesta! Uusia kavereita, haasteita ja onnistumisia, kielen oppiminen, itseluottamusta ja mitä vielä! Huh huh, toivottavasti onnistun ja oikeesti saavutan ton kaiken :) Kertokaahan tekin, jos ootte pyöritellyt päässänne samoja juttuja, tai vaihtoon lähtö mietityttää just tämän takia!

♥:llä Maija

"Men någon må sakna mig här i Finland också..."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tuliko jotain mieleen? Tell me about it!